




EVE-Z4B58-CF-INT | BMW Z4 M40I G29
BMW Z4 M40I G29 B58 CARBON INTAKE EVENTURI
EVE-Z4B58-CF-INT | BMW Z4 M40I G29
BMW G29 Z4 B58
*Zdjęcia pokazane z układem dolotowym zamontowanym w Suprze z tym samym silnikiem. Karbonowa osłona silnika dostępna osobno.
Wzrost wydajności: 17-20 KM, 11-20 ft-lb
Montaż: BMW G29 Z4 M40i
Wlot Z4 B58 Eventuri został opracowany, aby zapewnić turbosprężarce mniej restrykcyjną ścieżkę przepływu przy jednoczesnym utrzymaniu niskich temperatur na wlocie. Ciepło i objętość są głównymi czynnikami branymi pod uwagę przy projektowaniu wlotu do silników z turbodoładowaniem. W Z4 układ dolotowy znajduje się obok kolektora wydechowego, który szybko nagrzewa komorę silnika. Wysokie temperatury są szkodliwe dla osiągów silnika, ponieważ turbosprężarka musiałaby budować doładowanie za pomocą ogrzanego, mniej gęstego powietrza, więc jedynym sposobem na ograniczenie IAT do minimum jest w pełni uszczelniony wlot. Skutkuje to jednak ograniczeniem do zasysania powietrza tylko z jednego podstawowego źródła powietrza. Podczas opracowywania zauważyliśmy dodatkowy otwór w obszarze nadkola i wykorzystaliśmy to, dodając dodatkowe zasilanie do naszej skrzynki powietrznej. Ponadto nasz uszczelniony airbox ma również osłonę termiczną ze złotym odblaskiem, aby zminimalizować radiacyjne przenoszenie ciepła z kolektora wydechowego. Aby zmaksymalizować objętość, zrobiliśmy airbox tak duży, jak to możliwe, z wnęką na potencjalne rozpórki. Standardowa zwinięta rura wlotowa została zastąpiona gładką rurą węglową, która ma również większą objętość wewnętrzną, z początkową średnicą wewnętrzną 111 mm (4,4 ″) płynnie zwężającą się w dół, aby dopasować się do wlotu turbosprężarki. Rura zapewnia płynną ścieżkę od filtra do wlotu turbosprężarki. Na koniec używamy wykonanego na zamówienie suchego filtra o wysokim przepływie, który został przetestowany przez ISO pod kątem wydajności filtracji i ma większą powierzchnię filtracji niż filtr podstawowy. Aby zmaksymalizować objętość, zrobiliśmy airbox tak duży, jak to możliwe, z wnęką na potencjalne rozpórki. Standardowa zwinięta rura wlotowa została zastąpiona gładką rurą węglową, która ma również większą objętość wewnętrzną, z początkową średnicą wewnętrzną 111 mm (4,4 ″) płynnie zwężającą się w dół, aby dopasować się do wlotu turbosprężarki. Rura zapewnia płynną ścieżkę od filtra do wlotu turbosprężarki. Na koniec używamy wykonanego na zamówienie suchego filtra o wysokim przepływie, który został przetestowany przez ISO pod kątem wydajności filtracji i ma większą powierzchnię filtracji niż filtr podstawowy. Aby zmaksymalizować objętość, zrobiliśmy airbox tak duży, jak to możliwe, z wnęką na potencjalne rozpórki. Standardowa zwinięta rura wlotowa została zastąpiona gładką rurą węglową, która ma również większą objętość wewnętrzną, z początkową średnicą wewnętrzną 111 mm (4,4 ″) płynnie zwężającą się w dół, aby dopasować się do wlotu turbosprężarki. Rura zapewnia płynną ścieżkę od filtra do wlotu turbosprężarki. Na koniec używamy wykonanego na zamówienie suchego filtra o wysokim przepływie, który został przetestowany przez ISO pod kątem wydajności filtracji i ma większą powierzchnię filtracji niż filtr podstawowy.
Układ dolotowy Eventuri Z4 B58 składa się z wielu elementów zaprojektowanych do wykonywania określonego celu i wyprodukowanych zgodnie z najwyższymi standardami. Używamy 100% włókna węglowego pre-preg bez włókna szklanego, co oznacza, że możemy uzyskać gładką powierzchnię wewnętrzną, aby utrzymać płynniejszy przepływ powietrza. Oto szczegóły każdego komponentu i stojący za nim etos projektowy:
Każdy układ dolotowy składa się z:
Airbox z włókna węglowego z podwójnym zasilaniem
Specjalny suchy filtr stożkowy o wysokim przepływie
Rura wlotowa z włókna węglowego o średnicy otworu 111 mm
Mocowanie czujnika temperatury obrabiane CNC
Adapter odpowietrzający obrabiany CNC
Osłona termiczna ze złotym odblaskowym podkładem
Wsporniki ze stali nierdzewnej wycinane laserowo
Silikonowy łącznik z zaciskami specyfikacji OEM
Airbox z podwójnym zasilaniem z włókna węglowego
Wykonany z włókna węglowego Prepreg, airbox służy dwóm celom - uszczelnić filtr przed ciepłem w komorze silnika i zapewnić podwójny dopływ zimnego powietrza. Ponieważ airbox jest umieszczony obok kolektora wydechowego, kluczowe znaczenie ma pełne uszczelnienie filtra, dlatego zaprojektowaliśmy airbox tak, aby otaczał filtr i jednocześnie zapewniał dużą objętość wewnętrzną. Aby uszczelnić rurę wlotową, zaprojektowaliśmy wycinaną laserowo płytkę z gumowym paskiem uszczelniającym, który mocuje się do skrzynki powietrznej. Rura wlotowa przechodzi przez płytę, a gumowa uszczelka zapobiega przedostawaniu się ogrzanego powietrza do skrzynki powietrznej. Aby jeszcze bardziej zminimalizować nasiąkanie ciepła, po stronie kolektora wydechowego zastosowano dodatkową osłonę termiczną ze złotą warstwą odblaskową, która skutecznie przeciwdziała promieniowaniu ciepła.
Posiadanie w pełni uszczelnionej skrzynki powietrznej powoduje problem z ograniczeniem dopływu zimnego powietrza