.

WYBIERZ AUTO

Wybierz Grupę

.

do88 Charge Cooler Manifold, BMW G-Serie (B58) / Toyota GR Supra A90

do88 Charge Cooler Manifold, BMW G-Serie (B58) / Toyota GR Supra A90

ICM-430-K
Wysyłka za 8-14 dni
9 999,00 zł
Brutto
Ilość

do88 Charge Cooler Manifold, BMW G-Serie (B58) / Toyota GR Supra A90

Zwiększ wydajność swojego silnika B58 dzięki kolektorowi chłodnicy doładowania do88!

Informacje ogólne

Silnik B58, wprowadzony kilka lat temu w serii F, okazał się prawdziwą perełką wśród silników, zapewniających wysoką moc i wspaniały charakter. Istnieje jednak kilka tygodni, które wymagają rozwiązania, zarówno pod względem wydajności, jak i niezawodności. Model B58 jest wyposażony w chłodnicę powietrza ładującego typu woda-powietrze połączoną z umieszczonym z przodu wymiennikiem ciepła (chłodnica wodna). Wymiennik ciepła służy do chłodzenia wody przepływającej przez chłodnicę powietrza doładowującego, co z kolei pomaga odprowadzić ciepło z powietrza doładowującego, zanim dostanie się ono do silnika. Chłodnica powietrza doładowującego jest zintegrowana z kolektorem dolotowym w B58, co czyni ją skomplikowaną i gęstą konstrukcją, wymagającą dokładności w projektowaniu i wykonaniu przez nas, jako producenta rynku części zamiennych.

Wyzwania związane z komponentami fabrycznymi

Właściciele tuningowanych silników B58 często spotykają się z problemem szybkiego wchłaniania ciepła w układzie chłodzenia powietrza doładowującego, szczególnie gdy pojazd jest używany podczas jazdy na torze. Podwyższona temperatura powietrza dolotowego może skłonić ECU do zmniejszenia mocy wyjściowej lub nawet przełączenia samochodu w tryb awaryjny. Regularna, dynamiczna jazda uliczna może również powodować podobne problemy.

Ponadto montowany fabrycznie układ bezpośredniego wtrysku paliwa, ze swoimi oczywistymi zaletami, nie nadaje się dobrze do zastosowań wymagających dużej mocy lub stosowania etanolu w trybie Flex Fuel. Aby móc wtryskiwać więcej paliwa, wiele osób decyduje się na zainstalowanie elementów dystansowych lewego wtryskiwacza paliwa pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą cylindrów. Wadą tego rozwiązania jest to, że ustawia wtryskiwacze pod dziwnym kątem. W rezultacie paliwo uderza w ścianki kanałów dolotowych, co może powodować powstawanie kałuż.

Jak to często bywa, komponenty fabryczne mogą stać się czynnikami ograniczającymi, gdy dąży się do uzyskania wysokiego poziomu mocy, szczególnie pod względem przepływu powietrza. Fabryczny kolektor dolotowy (OE) jest takim elementem, który nie tylko ogranicza przepływ powietrza, ale także stwarza znaczne ryzyko pękania przy wysokich poziomach doładowania, ze względu na swoją plastikową konstrukcję.

Rozwiązanie do88

Rdzeń Bar&Plate

Nasz kolektor jest wyposażony w rdzeń powietrzno-wodny o konstrukcji Bar&Plate, który zawiera gęsto ułożone żebra chłodzące, zapewniające doskonały transfer ciepła. Rdzeń ma dokładnie 102 mm (4 cale) grubości, co maksymalizuje jego skuteczność w tym konkretnym zastosowaniu. Zarówno charakterystyka żeber powietrznych, jak i wodnych została poddana dokładnej ocenie, aby osiągnąć idealną równowagę pomiędzy optymalnym chłodzeniem i przepływem powietrza.

Innowacyjno zaprojektowane zbiorniki odlewane

Powietrze doładowujące i woda chłodząca są równomiernie rozprowadzane w rdzeniu poprzez starannie zaprojektowane zbiorniki odlewane. Opracowanie tych zbiorników końcowych obejmowało kompleksowy proces, obejmujący skanowanie 3D, wiele iteracji projektu, a następnie analizę obliczeniowej dynamiki płynów (CFD) i drukowanie 3D, zanim powstał ostateczny prototyp. Zdecydowaliśmy się na odlewane zbiorniki końcowe zamiast obróbki CNC. Odlewanie umożliwia tworzenie złożonych kształtów, które lepiej spełniają pożądaną funkcję. Dla nas maksymalna wydajność zastępuje efekt blasku!

Kompatybilność pokrywy silnika

Kluczowym celem podczas opracowywania chłodnicy powietrza doładowującego do88 było zapewnienie jej kompatybilności ze standardową pokrywą silnika. Jest rzeczą oczywistą, że entuzjaści wolą, jeśli to możliwe, zachować oryginalny wygląd komory silnika. Mając to na uwadze, włożyliśmy znaczny wysiłek w zaprojektowanie chłodnicy powietrza doładowującego, która nie tylko znacznie poprawia wydajność, ale także mieści się pod pokrywą silnika. Poradziliśmy sobie nawet z trudnym zadaniem umieszczenia dodatkowej szyny paliwowej pod pokrywą silnika. Diabeł tkwi w szczegółach i jak dotąd ta wyjątkowa funkcja wyróżnia zestaw do88 na tle konkurencji. Konstrukcje o wysokiej wydajności są zwykle tworzone przez entuzjastów, którzy bezkompromisowo cenią wygląd równie wysoko, jak samą wydajność.


Kluczowe cechy

Wszechstronna konstrukcja kolektora: od wtrysku paliwa po modyfikacje mocy

Nasz zbiornik wylotowy kolektora jest wstępnie skonfigurowany tak, aby pomieścić wtrysk paliwa przez port pomocniczy. Wykonaną na zamówienie szynę paliwową z gwintem żeńskim AN-8 można zakupić osobno, co umożliwia łatwy montaż na zbiorniku wylotowym. Zaprojektowaliśmy go pod kątem kompatybilności z wtryskiwaczami paliwa Injector Dynamics ID1050x-34-14 lub Bosch EV14XK (krótkie). Jeśli zdecydujesz się nie używać wtrysku paliwa do portu, dla Twojej wygody zapewniamy zaślepki wtryskiwaczy. Dodatkowo każda prowadnica cylindra na zbiorniku wylotowym jest wyposażona w przyłącze 1/8” NPT, odpowiednie do wtrysku azotu lub metanolu – powszechnie stosowana modyfikacja mocy w silniku B58 (korki uszczelniające w zestawie).

Dodatkowe porty pomiarowe i próżniowe

Zintegrowane z boku zbiornika wlotowego kolektora, do88 ma wbudowaną podkładkę z 3 portami bezpośrednio w odlewie. Ta funkcja zapewnia elastyczność pomiaru dodatkowych parametrów lub służy jako dodatkowe źródło podciśnienia. Jeśli zdecydujesz się nie używać tych trzech portów 1/8” NPT, zatyczki uszczelniające znajdują się w dołączonym zestawie sprzętu.

Dwa porty BSPT 1/8” są strategicznie rozmieszczone na górze tylnego zbiornika na wodę. Porty te pełnią podwójną funkcję. Można ich używać do monitorowania temperatury wody na wlocie i wylocie, ale działają również jako otwory odpowietrzające, pomagając w procesie odpowietrzania, zapewniając skuteczne usunięcie całego powietrza z kolektora dolotowego. Dla Twojej wygody w zestawie osprzętu znajdują się wtyczki 1/8” BSPT.

Zaawansowane zarządzanie temperaturą

Do kolektora dolotowego dołączona jest specjalna przekładka stanowiąca barierę termiczną, zaprojektowaną w celu izolowania aluminiowego kolektora dolotowego przed przewodzącym ciepłem z głowicy cylindrów. Bariera ta skutecznie obniża temperaturę powietrza dolotowego (IAT), zwiększa wydajność chłodnicy powietrza doładowującego i pomaga zminimalizować problem wchłaniania ciepła. W przeciwieństwie do plastikowego kolektora dolotowego OE, kolektor do88 jest wykonany z aluminium i jest w stanie wytrzymać wyższe ciśnienia doładowania. Przekładka stanowiąca barierę termiczną zmniejsza przewodzący przepływ ciepła, typowy dla elementów aluminiowych. Element dystansowy posiada solidną uszczelkę, uzyskaną dzięki wykonanym na zamówienie, wysokiej jakości silikonowym o-ringom FKM. Te pierścienie uszczelniające są instalowane w precyzyjnie obrobionych rowkach, aby zapewnić bezpieczne dopasowanie. To podejście zapewnia znacznie lepsze uszczelnienie w porównaniu z metodami innych konkurentów, którzy często opierają się na mniej niezawodnych środkach uszczelniających.

Szczegóły Produktu:

- Wykorzystuje wysokowydajny rdzeń intercoolera typu Bar&Plate typu powietrze-woda o grubości 102 mm (4”). 11 rzędów chłodzenia wodą, 6 rzędów OE.

- Niższa temperatura powietrza na wlocie w identycznych warunkach: 26°C w porównaniu do OEM 34°C. Dokładne dane liczbowe znajdują się na schematach pod zdjęciami produktów.

- Więcej powietrza do silnika, mniejsze przeciwciśnienie i lepszy przepływ powietrza! Przepływ powietrza przy spadku ciśnienia 0,1 bara / 1,45 psi: 873 CFM (595 CFM), 47% więcej! Patrz diagram pod zdjęciami produktów.

- Wzrost do +10 KM / +20 Nm w pojeździe Stage 2+ (BMW 340i 2017).

- Zaprojektowany w SolidWorks przy użyciu obliczeniowej dynamiki płynów (CFD).

- Łatwy dostęp do wykręcanego filtra oleju w celu szybkiej wymiany oleju – nie ma potrzeby zdejmowania kolektora przy każdej wymianie oleju.

- Zintegrowana podkładka sensoryczna z trzema portami 1/8″ NPT do pomiaru dodatkowych parametrów (zatyczki uszczelniające w zestawie).

- Opcjonalna szyna paliwowa (nie dołączona) do wtrysku pomocniczego górnego otworu zasilającego.

- W zestawie świece wtryskowe dla każdej prowadnicy cylindra.

- Indywidualne porty 1/8″ NPT na górze każdej prowadnicy cylindra do wtrysku azotu lub metanu (zatyczki uszczelniające są w zestawie).

- Indywidualne porty odpowietrzające 1/8″ BSPT dla obu przyłączy wody wlotowej i wylotowej z tyłu kolektora, ułatwiające odpowietrzanie układu (zatyczki uszczelniające znajdują się w zestawie).

- Konstrukcja typu plug-and-play, nie wymagająca żadnych modyfikacji podczas instalacji.

- W zestawie znajdują się wszystkie niezbędne wsporniki potrzebne do różnych podzespołów, takie jak wiązki przewodów i pokrywa silnika.

- Możliwość montażu z osłonami silnika OE lub nieoryginalnymi (ze złączami OE). Pasuje nawet po niewielkich modyfikacjach podczas pracy z szyną paliwową wtrysku dodatkowego portu.

- W zestawie przekładka z barierą termiczną, zaprojektowana tak, aby izolować aluminiowy kolektor dolotowy przed przewodzącym ciepłem z głowicy cylindrów.

- Wykonane na zamówienie, wysokiej jakości pierścienie O-ring z silikonu FKM, dołączone zarówno do przekładki bariery termicznej, jak i kolektora dolotowego (w sumie 12 sztuk).

 Link do instrukcji montażu »

PASUJE DO MODELU :

- Toyota GR Supra MK5 (A90)

Silnik: B58 Gen 2

Lata modelowe: 2019 -

- BMW 2' M240i M240iX (G42)

Silnik: B58 Gen 2

Lata modelowe: 2021 -

- BMW 3' M340i M340iX (G20 G21)

Silnik: B58 Gen 2

Model lata: 2018 -

- BMW 4' M440i M440iX (G22 G23 G26)

Silnik: B58 Gen 2

Lata modelowe: 2021 -

- BMW 5' 540i 540iX (G30 G31)

Silnik: B58 Gen 2

Lata modelowe: 2018 -

- BMW 6' 640i 640iX (G32 )

Silnik: B58 Gen 2

Lata modelowe: 2018 -

- BMW 7' 740i 745e (G11 G12)

Silnik: B58 Gen 2

Lata modelowe: 2018 -

- BMW 8' 840i 840iX (G11 G12)

Silnik: B58 Gen 2

Lata modelowe: 2018 -

- BMW X3 M40iX (G01)

Silnik: B58 Gen 2

Lata modelowe: 2018 -

- BMW X4 M40iX (G02)

Silnik: B58 Gen 2

Lata modelowe: 2018 -

- BMW X5 40iX (G05)

Silnik: B58 Gen 2

Lata modelowe: 2017 -

- BMW X6 40iX (G06)

Silnik: B58 Gen 2

Lata modelowe: 2018 -

- BMW X7 40iX (G07)

​​Silnik: B58 Gen 2

Lata modelowe: 2017 -

- BMW Z4 M40i (G29)

Silnik: B58 Gen 2

Lata modelowe: 2017 -

OE-REF. / ZASTĘPUJE

11618647977